شما اینجا هستید   |

الگو و تقلید کلماتی با بار نه چندان  خوب در فرهنگ کنونی جامعه ما هستند اما باید در نظر داشته باشیم که الگو برداری اگر در جهت درست صورت بگیرد،یکی از روش های مطلوب در جهت رشد و پیشرفت هست.

چناچنه میبینیم که شرکت های بزرگی چون اپل و مایکروسافت و سامسونگ سال هاست که از یکدیگر الگو گرفته و در همین راستا نیز روز به روز بهتر می شوند.

این مقدمه را گفتم تا کمی راحت تر بتوانم در مورد الگو های زندگی ام صحبت کنم.

انسان هایی که هر کدام از نظر من رفتاری جهت الگو برداری و پند گرفتن دارند.

حقیقتا از کمال و دانش و آرامش(با پشتوانه) لذت میبرم.(احتمالا مانند اکثر آدم ها) و هر چقدر فردی در زمینه خودش به مراتب بالا رسیده باشد برای من نیز جذاب تر هست.

افرادی که در ادامه نام می برم حوزه های کاری متفاوتی دارند اما قسمتی ویژه در شخصیت هر کدامشان هست که آن ها را برای من ارزشمند و قابل احترام میکند.


پدربزرگم

بیل گیتس

محسن چاوشی

محمد اعلمی

محمدرضا شعبانعلی

احمدرضا نخجوانی

نواک جوکوویچ


در زندگیم انسان های سرشناس و معروف بسیاری را دیده ام اما دانشمند علمی یا هر شخصیت والایی در هر حوزه ای دلیل بر الگو گرفتن نمی شود.

ویژگی هایی در افراد بالا هست که لزومی به دانش علمی ندارد.(هر چند همه آن ها در حوزه خودشان هم فوق العاده با دانش هستند.)

*در اوایل فروردین سال ۱۴۰۳ این لیست را برای اولین بار منتشر میکنم و قصد دارم تا این نوشته را هر چند وقت یکبار بازنویسی و اصلاح کنم. برای خودم تا ببینم که در گذر زمان چه کسانی می آیند و چه کسانی می روند.(البته ویژگی هایی که باعث می شود فردی الگوی من شود ویژگی ای نیست که از بین برود و بیشتر به ذات این آدم هاست و گمان نمیکنم در بخش حذفیات شاهد تغییرات بزرگی باشم.)*

شما چه کسانی را الگوی خود می دانید ؟

چه ویژگی ای را در این افراد دوست دارید ؟

کدامشان ارزش خودساخته هست و کدامشان ذاتا در آن ها بوده است ؟

تگ های مطلب : ، ،
دسته بندی : در مورد من
به اشتراک بگذارید : | | |